رستوران هوشمند چیست ؟
از فناوری های هوش مصنوعی ، استفاده می کند تا تجربه مشتری را بهبود بخشد و عملکرد رستوران را بهبود دهد .
با استفاده از سیستم های هوشمند ، توانایی های هوشمندانه ای مانند سفارش خودکار ، تنظیم دما و نور ،مدیریت
موجودی را دارا می باشد .
امکانات و تجهیزات رستوران هوشمند
در رستوران معمولی زمانی که مشتری وارد رستوران می شود مدت زمانی را منتظر می ماند تا پیش خدمت سفارش
از مزایای هوشمند سازی رستوران این است که مشتری دیگر نیازی ندارد تا زمان آماده شدن غذا منتظر بماند و از
طریق تبلت روی میز ، غذا خود را سفارش می دهد.
یکی از سیستم های مورد استفاده ، سیستم pos تلفن همراه است .
مشتری از طریق تلفن همراه خود میتواند سفارش خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت کند .
هوشمند سازی رستوران فشار کاری کارکنان را کمتر کرده و تجربه سفارش جالب و آسان را برای مشتری به ارمغان می آورد .
میز هوشمند رستوران چیست؟
میز هوشمند یکی از نمونه هایی از فناوری های هوشمند است که در
رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد
این نوع میز ها با اتصال به اینترنت و استفاده از سیستم های هوشمند ، توانایی های منحصر به فردی را به مشتریان و صاحبان رستوران ارائه می دهند .
دارای صفحه نمایش لمسی یا صفحه نمایش خمیده است که به مشتریان اجازه می دهد به صورت مستقیم با سیستم رستوران تعامل داشته باشند .
ویژگی های اصلی میز هوشمند رستوران
- 1.سفارش خودکار: مشتریان می تواندد به راحتی غذاها و نوشیدنی های مورد نظر خود را از منوی مجازی انتخاب کنند و سفارش را ارسال کند.
- 2.پرداخت آسان : مشتریان می توانند با استفاده از میز هوشمند به راحتی و بدون نیاز به صرف وقت در صف ، پرداخت را انجام دهند.
- 3.تفریح و سرگرمی : میز هوشمند دارای امکانات تفریحی و سرگرمی مانند بازی ها یا مشاهده اخبار و محتوای دیگر نیز هستند که برای مشتریان تجربه ی جذاب تری ایجاد می کند .
- 4.اطلاعات تکیمیلی : مشتریان می توانند اطلاعات تکمیلی درباره ی غذاها و نوشیدنی ها را از منوی مجازی دریافت کنند ، از جمله موادتشکیل دهنده ، اطلاعات تغذیه ای و نکات خاص آشپزی .
- 5.پیشنهادات شخصی سازی شده : با تحلیل داده ها و اگوریتم های هوش مصنوعی ، میز هوشمند می تواند پیشنهادات شخصی سازی شده را برای مشتریان ارائه دهد .
- 6. پیگیری سفارش: مشتریان می توانند وضعیت سفارش خود را به طور زنده پیگیری کنند.
میز هوشمند به عنوان یکی از ابزار های نو آورانه در صنعت رستوران ها ، بهبود تجربه ی مشتری را در طول ارتباط با
رستوران ارتقاء دهد و عملکرد رستوران را نیز بهبود می بخشد .
ویژگی هوشمند سازی ساختمان
شرکت هوشمند سازی رستوران (ساها) باید با بهره مندی از دانش روز ، تخصص و نیروهای کارآمد خدمات ارزشمندی در
زمینه طراحی رستوران های هوشمند ارائه نمایند . رزرو آنلاین رستوران یک مزیت برای فعالان در این حوزه است .
سیستم مدیریت به لیست انتظار مجهز است . زمانی که مشتریان میز رزرو می کنند ،
به لیست انتظار اضافه شده و پس ازآنکه میز آنها شد هشداری مبنی بر آماده شدن میزشان برای آنها ارسال می شود .
مزایای رستوران هوشمند
رستوران هوشمند نیروی انسانی کمتری برای سفارش غذا و خدمات رسانی به مشتریان مورد نیاز است .
به کارگیری نیروی کمتری موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد .
ازطرفی فشارکار از روی دوش دیگر نیروها برداشته شده وبا کیفیت و تمرکز بیشتری فعالیت های خود را انجام می دهند .
مشتریان به راحتی غذای خود را ثبت کرده و نیاز نیست منتظر گارسون باشند تا سفارش آنها را ثبت کند .
پس از ثبت سفارش روند آماده سازی غذا را مشاهده کرده و در نهایت هزینه خود را از طریق همین سیستم پرداخت می کنند .
با گوشی همراه میتوانید میز رزرو کرده و نیازی به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری نیست .
میزها کاملا لمسی هستند و میتوان با سرگرمی و بازی مشتری را در مدت زمان آماده شدن غذا سرگرم کنید
*سخن پایانی*
رستوران هوشمند با استفاده از فناوری های پیشرفته ، تجربه ی خوردنی ها را بهبود بخشیده و مزایای
همچون بهبود کارایی ، رضایت مشتریان و کاهش هدر رفت منابع را به ارمغان آورده است .
با پیشرفت تکنولوژی ، رستوران های هوشمند می توانند به یک آینده ی شاداب و پر رونق نگریسته
و تجربه ی منحصر به فردی را برای مشتریان به ارمغان بیاورند .